Stockholm zseniálisan működő közösségi közlekedése megér egy posztot.
A stockholmi busz- és kötöttpályás közlekedést az SL (=BKV) felügyeli és birtokolja, ez a vállalat önkormányzati tulajdonban van. A hálózat működtetését és fenntartását viszont tendereztetés után alvállalkozóknak osztották ki. Az SL költségeit nagyjából felerészt az utasok közvetve fizetik (jegy, bérlet), a büdzsé másik felét az önkormányzat adja. Naponta 700 ezer utas használja az SL járműveit, az igény pedig egyre nő, mert évente 20 ezerrel gyarapodik a környékbeli lakosok száma az agglomerációt is beleértve.
Metrók, buszok, villamos és HÉV szolgálja ki az ingázókat. A szolgáltalás igénybevételéhez lehet RFID-s leolvasóval ellátott bérletkártyát vásárolni (érintésre csipog és átenged) és jegyet is. Jegyet járművön nem lehet venni. Tudsz venni egyesével bizonyos állomásokon vagy akár telefonodon keresztük (akkor a visszaigazoló sms-sel enged fel a sofőr). A Pressbyran kioszkjai is árusítanak jegyet, bérletet. A jegyek közül a legpraktikusabb a 16-csíkos jegy, ahol egy utazásra zónától függően 2-6 csík megy el. Ez a 16-os megoldás 200 koronába kerül (bő hatezer forint), a napijegy 115 korona (kb. 3500 forint), a havi bérlet 790 korona (24 ezer forint). A bérlet nem személyre szól, de ha kéred, nyilvántartásba veszik a neveddel, és ha elveszik a plasztik, adnak helyette újat.
A metróállomásokon a kapukat a bérletkártya nyitja, ha jegyünk van, akkor az állomásfőnök enged át a kézi kapun. A buszokon felszállás csak az első ajtókon lehetséges, a hátsó ajtókon csak leszállni lehet. Babakocsival persze a hátul is felszállhatunk, de aztán előre kell sétálni a jegyet/bérletet felmutatni.
A buszra várva az utasok felsorakoznak, és mindenki tudja, ki után jön, tolakodás soha nincsen. A buszok állapota kiváló, környezetbarát motor és üzemagyag hajtja őket. A megállókat mindig bemondja az automata, de kijelző is mutatja is a következő állomást. Minden buszon 5-6 kamera figyel, a villamos, a metrók is be vannak kamerázva. A járművek nincsenek összefirkálva és szétszabdalva, mert ha a sofőr észrevesz egy firkát vagy szétesett üléshuzatot, akkor azonnal küldi a buszt/metrót a járműjavítóba. Zéró tolerancia van a firkákkal kapcsolatban (a házak falán is amúgy), és előfordult már, hogy a csúcsforgalom kellős közepén ment a busz a garázsba emiatt. Így a vandálok nem látnak késztetést további rongálásra, másrészt a népharaggal is szembe kell nézniük.