HTML

Svédpadló

Minden, ami svéd.

Friss topikok

  • svedpadlo: Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, elnézést a hibáért, természetesen igazad van. (2012.10.31. 06:20) Autóval
  • delisa: Az általad is vázolt állami dotációs rendszer miatt, nem kerül túl sokba betegnek lenni. A vizitdí... (2012.10.31. 01:18) Egészségügy
  • delisa: Babakocsival ingyen utazik,aki tolja. (2012.10.31. 01:12) Nem autóval
  • ioi (törölt): @svedpadlo: Szia, bocs, hogy nem reagáltam eddig, kicsit behavazott a sok intéznivaló... Köszi szé... (2012.10.01. 11:41) Bürokrácia II.
  • bandirepublic: gratula az álláshoz! (2012.09.30. 18:40) Bankszámla

Bürokrácia, 1. rész

2012.03.06. 09:01 :: svedpadlo

Alighogy megérkeztem, első utam az adóhivatalba vezetett, "házigazdám" segítségével személyi számot igényeltem. Ilyet annak adnak, aki több mint egy évre tervez maradni, és ennek számos előnye van: amellett, hogy minden munkaszerződésen fel kell tüntetni, bevándorlóként ingyen tanulhatsz svédül. Nos bementünk hát az épületbe, kaptam egy sorszámot a megdöbbentő jó angolsággal megszólaló recepcióstól, meg egy papírt (angol nyelvűt), aminek mindössze 2 oldala volt. Miért vagyok itt, hol fogok lakni, mi a telefonszámom, személyi adataim... 5 perc után sorra kerültem, még szinte be sem fejeztem a kitöltést, a velem foglalkozó hölgy pedig széles mosollyal és kifinomult gyógypedagógiai módszerekkel magyarázta, abba a kis, üresen hagyott sorba be kéne írni, hogyan gondoskodom a megélhetésemről. Csak mutogattam a mellettem álló "gazdámra", akivel írattak három sort arról, tényleg ő fog az elején támogatni. Ennyi volt, adjö, a többit majd az adóhatóság intézi. Utána nyilván megnézik a pasim adóbevallását, tényleg képes-e finanszírozni az ellátásomat, és keresik majd, ha további kérdésük van. 2 héten belül jelentkeznek. Állítólag szoktak is.

Apropó adóhatóság, jövedelem. Svédországban mindenkinek publikus a jövedelme. Az adóhatóság épületében (Skatteverket) található egy terminál, ahol bárki megnézheti mások fizetését. A miniszterelnökét is. Be kell pötyögni a keresett személy személyi számát (ugyanolyan séma szerint épül fel, mint a magyaroké), és már adja is a gép az adatokat.

Szólj hozzá!

Címkék: bürokrácia bevándorlás személyi szám

A bejegyzés trackback címe:

https://svedpadlo.blog.hu/api/trackback/id/tr534292193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása